سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد
سرخط خبرها

دعای مخصوص شرف الشمس + اعمال و متن دعا (۱۹ فروردین ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۰۵۲۶
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
دعای مخصوص شرف الشمس + اعمال و متن دعا (۱۹ فروردین ۱۴۰۳)
«شرف شمس» نگین انگشتری عقیق زردرنگی است که بعضا به نیت گشایش در کار‌ها و یا رفع بلایا آن را به دست می‌کنند. اما شرف الشمس سنگ نیست. بلکه دعایی منسوب به امام علی (ع) است که در روز ۱۹ فروردین با آدابی خاص و نقشی رمزگونه آن را پشت عقیق زردرنگ حک می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، در باور عامیانه، «شرف الشمس» نگین انگشتری عقیق زردرنگی است که بعضا به نیت گشایش در کار‌ها و یا رفع بلایا آن را به دست می‌کنند. اما شرف الشمس سنگ نیست. بلکه دعایی منسوب به امام علی (ع) است که در روز نوزدهم فروردین با آدابی خاص و نقشی رمزگونه آن را پشت عقیق زردرنگ حک می‌کنند.

دعای مخصوص شرف الشمس + اعمال و متن دعا

دعای شرف الشمس

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه ‍ ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

روز شرف شمس چه تاریخی است؟

هر سال به نوزدهین روز از فروردین ماه روز شرف شمس گفته می‌شود. منجمان مسلمان عقیده دارند که در روز شرف شمس خورشید ۱۹ درجه در حمل قرار می‌گیرد. حمل همان ماه فروردین است و خورشید در زمان خاصی از روز شرف الشمس در بهترین موقعیت خود در کهکشان قرار می‌گیرد. مردم عامه از قدیم عقیده داشتند که در روز شرف الشمس نمایندگان خورشید به روی زمین فرود می‌آیند و در زمین چند ساعتی می‌مانند، به همین دلیل روز شرف شمس را یک روز پربرکت می‌دانند که می‌تواند شروع هر کاری در آن خوب و خوش یمن باشد.

شرف الشمس نگین انگشتر است؟

بعضی از مردم فکر می‌کنند که شرف الشمس همان نگین زرد است روی انگشتر است که بسیار گران قیمت و ارزشمند است. اما این باور به کل غلط و اشتباه است. بلکه در واقع شرف الشمس یک دعاست که به نقلی نسبتش می‌دهند به حضرت علی(ع) که این دعا را در روز شرف الشمس یعنی همان نوزده فروردین ماه با گونه‌ای خاص رمزآلود پشت همان نگینی که به رنگ زرد است، می‌نویسند.

نحوه نوشتن دعای شرف الشمس روی نگین انگشتر 

در روز نوزدهم فروردین ماه یا همان روز شرف الشمس شکل خاص شرف الشمس را بین ساعت 11 قبل از ظهر تا ساعت 11 شب روی پارچه‌ای که به رنگ زرد است، طلا یا یک عقیق به رنگ زرد یا حتی یک کاغذ می‌آورند و با رنگ زرد روی آن می‌کشند. سپس دعای منسوب به امیرالمومنین(ع) را می‌خوانند و می‌نویسند، سپس حاجتشان را زیر آن دعا اضافه می‌کنند و بعد لای قرآن قرار می‌دهند. آنچه در کتاب‌های قدیمی از جمله «السحاب اللئالی» آمده، نشان می‌دهد که شرف الشمس جزو علومی است که در برطرف کردن بیماری، فقر و بلا موثر است و به صاحبش بزرگی، جلال و عزت می‌دهد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->